شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
حجت الاسلام  فتح الله بهزادی

حوزه/ خطیب جمعه احمدی هرمزگان گفت: منطقه احمدی در هرمزگان با کمبود معلم در بسیاری از پایه های تحصیلی مواجه است و لازم است این مشکل به صورت ریشه ای و یکبار برای همیشه حل شود.

حجت الاسلام فتح الله بهزادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، با اشاره به اینکه بخش احمدی زیر مجموعه شهرستان حاجی آباد در هرمزگان است که دارای ۵۰ روستا می باشد، افزود: این منطقه وسعت زیادی دارد اما کمبود معلم در بخش احمدی هرمزگان هر ساله با آغاز سال تحصیلی وجود دارد و هیچ وقت این مشکل و معضل به صورت ریشه ای حل نشده است.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل کمبود معلم در این منطقه، دعدم استقبال معلمین از مناطق محروم است؛ به گونه ای که معلمی هم برای هر منطقه محروم من جمله احمدی در نظر گرفته می شود یکسال کج دار و مریز پیش می رود اما برای سال بعد دیگر به هیچ عنوان حاضر به خدمت در این منطقه نمی باشد.

حجت الاسلام بهزادی تصریح کرد: موضوع دیگر این است که به دلیل کمبود معلم، برخی از معلمین مجبور می شوند دو شیفت در مدارس تدریس داشته باشند که همین امر موجب می شود تا معلم از کار دلزده و خسته شود و رغبتی برای ادامه کار نداشته باشد.

خطیب جمعه احمدی حاجی آباد هرمزگان در بخش دیگری از صحبت هایش ضمن اشاره به دیگر مشکلات در مدارس مناطق، گفت: یکی دیگر از مشکلات، فعال نبودن رشته های تخصصی در مدارس این منطقه است، به گونه ای که دانش آموزان این بخش تنها می توانند در دو رشته علوم انسانی و برق صنعتی درس بخوانند، در غیر این صورت باید به مناطق و یا شهرهای اطراف بروند.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب می شود تا برخی از خانواده ها مهاجرت کنند و یا برخی از دانش آموزان از تحصیل جا بمانند و یا برخی دیگر برای رفت و آمد به مدارس دیگر مناطق هزینه های زیادی را متحمل می شوند.

حجت الاسلام بهزادی ضمن اشاره به اینکه مشکل دیگر این است که در برخی از مدارس نیز با داشتن بیش از ۱۸۰ دانش آموز معاون پرورشی نیز وجود ندارد، بیان کرد: این چنین شرایط حاکمی برای یک منطقه آن هم در بخش آموزش زیبنده نیست.

امام جمعه احمدی هرمزگان عنوان کرد: معلمین انتقالی به مناطق محروم در بخش ماندگار نمی شوند و خانواده های خود را نیز همراه نمی آورند و همین امر سبب می شود تا میل و رغبتی برای ماندن و سکونت در منطقه ای که تدریس دارند نداشته باشند و بلافاصله به فکر انتقالی باشند.

وی افزود: عدم استقبال معلمین برای حضور در مناطق محروم به گونه ای بوده است که حتی آموزش و پرورش استان نیز تعدادی از آنها را به کمیسیون تخلفات ارجاع داده است اما باز هم انگیزه ای برای حضور در این قبیل مناطق ندارند.

خطیب جمعه احمدی هرمزگان اظهار کرد: مشکل این مردم چیست که در منطقه ای محروم زندگی می کنند، بالاخره باید همه این شرایط و امکانات به تدریج در کنار یکدیگر قرار گیرند تا توسعه شکل پیدا کند.

خطیب جمعه احمدی هرمزگان تاکید کرد: لازم است تا مسئولان کشوری و نمایندگان به این موضوع و مطالبه مردمی ورود و اهتمام جدی داشته باشند تا مشکل حل شود و به گونه ای نباشد که معلم یکسال تحصیلی با کم میلی ماندگار شود اما بلافاصله بعد از پایان سال به دنبال انتقالی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha